divendres, 4 de novembre del 2016

JOC

JUGAM PER RACONS

LA NOSTRA AULA ESTÀ ORGANITZADA PER RACONS. I QUÈ SON? PER A QUÈ SERVEIXEN? COM ENS ORGANITZAM?

QUÈ SÓN?

EL JOC PER RACONS ÉS UN PROPOSTA METODOLÒGICA QUE CONSISTEIX EN ORGANITZAR A L'AULA DIFERENTS PROPOSTES DE JOC I/O APRENENTATGE ON ELS NINS I NINES PODEN UTILITZAR DE MANERA SIMULTÀNIA AQUESTS ESPAIS.

QUAN JUGAM?

SOLEM DEDICAR UNS 30 MINUTS TOTS ELS DIES DE LA SETMANA QUE PODEM DINS ELS NOSTRE HORARI.
LES SESSIONS NO PODEN SER NI MASSA CURTES PER PODER DONAR TEMPS A L'INFANT DE DESENVOLUPAR I CONSTRUIR EL SEU JOC, NI MASSA LLARGUES PER MANTENIR L'ATENCIÓ I L'INTERÉS.

QUINS OBJECTIUS TENIM?
- ADQUIRIR AUTONOMIA EN L'ÚS DELS RACONS
-AFAVORIR DIFERENTS RITMES D'APRENENTATGE I DE DESENVOLUPAMENT
-POTENCIAR LES RELACIONS ENTRE IGUALS
- APRENDRE A COMPARTIR L'ESPAI, EL MATERIAL I EL JOC.
-POTENCIAR ELS DIFERENTS LLENGUATGES DE L'INFANT DES DE EL PUNT DE VISTA MANIPULATIU: LL. MATEMÀTIC, LINGÜÍSTIC, PLÀSTIC, MOTRIU...

EL ROL DE LA MESTRA
1-OBSERVAR ACTIVAMENT EL DESENVOLUPAMENT DE LA DINÀMIC I DEL JOC
2-INTERVENIR EN LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES SI ÉS NECESSARI
3- PROVOCAR EL JOC, MOTIVAR
4- CREAR NOUS REPTES

COM JUGAM?

HI HA UNA SÈRIE DE NORMES QUE ELS INFANTS HAN DE SEGUIR:
1- TRIAR UN SOL RACÓ I RESPECTAR EL NÚMERO MÀXIM D'INFANTS PER AQUELL RACÓ.
2-COMPARTIR I CUIDAR DEL MATERIAL
3-GAUDIR
4-ARRECONAR EN ACABAR.


QUINS RACONS TENIM A LA NOSTRA CLASSE?
CADA RACÓ TÉ UN NÚMERO MÀXIM D'INFANTS QUE PODEN ANAR CADA VEGADA QUE DEPEN DE L'ESPAI I MATERIAL QUE TENIM, DE 3 A 6 ALUMNES.
HI HA ALGUNS RACONS FIXES DURANT TOT EL CURS I ALGUNS QUE CANVIEN SEGONS INTERESSOS I NECESSITATS DELS ALUMNES. PER EXEMPLE S'HA INTRODUIT UN RACÓ DELS CAVALLERS(AMB MATERIAL RELACIONAT AMB EL PROJECTE) I UN DE GRAFISME CREATIU:

LA CUINETA 
ÉS UN RACÓ DE JOC SIMBÒLIC


JOCS DE TAULA
TRENCACLOSQUES, TANGRAM, DOMINÓ...



CREATIU
CADA QUINZE DIES HI HA UNA PROPOSTA DIFERENT EN AQUEST RACÓ ON EXPERIMENTAM AMB DIFERENTS TÈCNIQUES ARTÍSTIQUES: COLLAGE, AQUAREL·LES, CERES, DIBUIX, ESTAMPACIONS...

CONSTRUCCIONS


LA GRANJA
JOC SIMBÒLIC

TARDOR

TRADICIONS DE TARDOR

QUÈ DOLCES SÓN LES NOSTRES TRADICIONS AQUESTS MESOS DE TARDOR. BUNYOLS I ROSARIS HAN ESTAT PRESENTS AQUEST DIES A LA NOSTRA AULA.




 







divendres, 30 de setembre del 2016

5 ANYS

EL PATI

ÉS UN DELS MOMENTS MÉS IMPORTANTS PELS NINS I NINES DURANT L'HORARI ESCOLAR I MOLTES VEGADES NO LI DONAM LA IMPORTÀNCIA QUE REALMENT TÉ. DURANT EL PATI ELS INFANTS GAUDEIXEN D'UNA LLIBERTAT DE MOVIMENT QUE L'AULA NO ENS PERMET I AQUESTA LLIBERTAT TAMBÉ ES TRADUEIX EN UNA MIRADA DE L'ADULT MÉS LLUNYANA I NO TANT PRESENT (AL MANCO ÉS EL QUE ELLS CREUEN) AMB LA QUAL COSA ELS NINS I NINES TENEN L'OPORTUNITAT DE DESENVOLUPAR EL SEU JOC I POTENCIAL AMB LLIBERTAT. I CREC QUE AQUESTA PARAULA, "OPORTUNITAT" ÉS PRECISAMENT LA QUE MÉS AGRAEIXEN I APROFITEN ELS INFANTS DURANT AQUEST MOMENT. PERQUE EL PATI ÉS UNA OPORTUNITAT DIÀRIA PER JUGAR, OBSERVAR, RELACIONAR-SE AMB ELS ALTRES, INVESTIGAR I DESCOBRIR L'ENTORN QUE ENS ENVOLTA I EXPERIMENTAR ELS NOSTRES LÍMITS. EL PATI TAMBÉ ÉS UNA OPORTUNITAT PER DIVERTIR-SE, MOURE'S AMB LLIBERTAT I ESPAI SUFICIENT, PER COMPARTIR, PER RESOLDRE CONFLICTES, PER FER AMICS O JUGAR SOLS, PER IMAGINAR JOCS, PER COMUNICAR-SE, PER COOPERAR I CONSTRUIR... I SEGUR QUE EM DEIX MOLTES COSES MÉS PERQUE ELS INFANTS VAN SEMPRE MÉS ENLLÀ DEL QUE ELS ADULTS IMAGINAM.

AQUESTS SÓN ALGUNS DELS MOMENTS QUE HEM GAUDIT AL PATI AQUESTS DIES:











5 anys

ESTRENAM CURS!!

DESPRÉS D'UN LLARG ESTIU ENS TORNAM A TROBAR. LES MATEIXES CARES FAMILIARS TE REBEN AMB UN SOMRIURE... AMB GANES DE COMENÇAR AQUEST CURS!!




dilluns, 20 de juny del 2016

ANIVERSARIS

CUMPLIM 5 ANYS!!
AQUEST TRIMESTRE HEM CELEBRAT ELS ANIVERSARIS DELS NINS I NINES DE LA CLASSE. ENS VAREN CONVIDAR A BERENAR, BUFAREN LES ESPELMES I JUGAREN AMB GLOBUS. QUINA FESTA!! MOLST D'ANYS A TOTS I TOTES!!









 

dimarts, 3 de maig del 2016

GEOMETRIA

ON SÓN ELS TRIANGLES?
AVUI ENS HEM TROBAT A L'ESTORETA DE LA CLASSE UN MUNT DE RETXES. RAPIDAMENT ENS HEM DONAT COMPTE QUE TENIEN FORMES DIFERENTS, SOBRETOT, HEM DESCOBERT TRIANGLES!! ENS AJUDES A SABER QUANTS N'HI HA?




 DESPRÉS HEM EXPERIMENTAT AMB DIFERENTS MATERIALS PER FER COMPOSICIONS AMB TRIANGLES: