dimecres, 14 de desembre de 2016

TALLER

PINTURES RUPESTRES
AHIR VAREN VENIR DOS ARQUEÒLEGS A EXPLICAR-NOS QUÉ SÓN LES PINTURES RUPESTRES, QUI LES VA FER I COM HO VAREN FER. HA ESTAT UNA EXPERIÈNCIA PER A TOTS I ELS INFANTS GAUDIREN DESPRÉS PITANT AMB ELS MATEIXOS MATERIALS AMB QUE HO FEIEN ELS NOSTRES AVANTPASSATS A LA PREHISTÒRIA:

















dilluns, 5 de desembre de 2016

GRAFISME

QUÈ ÉS LA GRAFOMOTRICITAT, PER A QUÉ SERVEIX I COM LA INTRODUIM A L'AULA

LA GRAFOMOTRICITAT FA REFERÈNCIA AL DESENVOLUPAMENT DEL MOVIMENT DE LA MÀ PER ESCRIURE. L'OBJECTIU ÉS QUE L'INFANT VAGI ADQUIRINT LES HABILITATS NECESSÀRIES QUE LI PERMETRAN CONTROLAR EL TRAÇ QUAN COMENCI A ESCRIURE, DIBUIXAR... TOT I QUE L'ESCRIPTURA ÉS L'OBJECTIU PRINCIPAL, LA VERITAT ÉS QUE TREBALLANT EL GRAFISME L'INFANT VA ASSOLINT TOT TIPUS D'HABILITATS MOTORES I DE COORDINACIÓ DE CARÀCTER FI QUE NO NOMÉS LI SERVIRAN PER AQUEST OBJECTIU. 
UNA ALTRA DE LES COSES QUE APRENEN ELS INFANTS ÉS L'ÚS DE L'ESPAI, LA DIRECCIONALITAT...

AQUEST CURS HEM DECIDIT TREBALLAR EL GRAFISME DES D'UN PUNT DE VISTA MÉS CREATIU DE MANERA QUE RESULTA MÉS MOTIVADOR PELS INFANTS, ELS PERMET DESENVOLUPAR TAMBÉ LES SEVES CAPACITATS CREATIVES I RESPECTA EL DESENVOLUPAMENT DE CADA INFANT JA QUE NO APRENEN AMB UNA PAUTA DE LA QUAL NO PODEN SORTIR-SE'N SINÓ QUE TENEN UN MODEL COM A PUNT DE PARTIDA.
TAMBÉ UTILITZAM DIFERENTS TÈCNIQUES PLÀSTIQUES(ROTULADORS, LLAPIS, TÉMPERES, GUIXOS, PLASTILINA I DIFERENTS SUPORTS I MATERIALS.
AQUESTS SÓN ALGUNS EXEMPLES QUE HEM FET A L'AULA AQUEST TRIMESTRE:













EL JOC DEL DAU
UN DELS RACONS DE JOC DE LA NOSTRA CLASSE ÉS EL DE TRAÇOS ON ELS INFANTS PODEN JUGAR AMB UNS DAU AMB ELS MODELS DE GRAFISMES QUE TREBALLAM A 5 ANYS. ELS INFANTS VAN PERFECIONANT CADA MOVIMENT DE MANERA LÚDICA.




divendres, 4 de novembre de 2016

JOC

JUGAM PER RACONS

LA NOSTRA AULA ESTÀ ORGANITZADA PER RACONS. I QUÈ SON? PER A QUÈ SERVEIXEN? COM ENS ORGANITZAM?

QUÈ SÓN?

EL JOC PER RACONS ÉS UN PROPOSTA METODOLÒGICA QUE CONSISTEIX EN ORGANITZAR A L'AULA DIFERENTS PROPOSTES DE JOC I/O APRENENTATGE ON ELS NINS I NINES PODEN UTILITZAR DE MANERA SIMULTÀNIA AQUESTS ESPAIS.

QUAN JUGAM?

SOLEM DEDICAR UNS 30 MINUTS TOTS ELS DIES DE LA SETMANA QUE PODEM DINS ELS NOSTRE HORARI.
LES SESSIONS NO PODEN SER NI MASSA CURTES PER PODER DONAR TEMPS A L'INFANT DE DESENVOLUPAR I CONSTRUIR EL SEU JOC, NI MASSA LLARGUES PER MANTENIR L'ATENCIÓ I L'INTERÉS.

QUINS OBJECTIUS TENIM?
- ADQUIRIR AUTONOMIA EN L'ÚS DELS RACONS
-AFAVORIR DIFERENTS RITMES D'APRENENTATGE I DE DESENVOLUPAMENT
-POTENCIAR LES RELACIONS ENTRE IGUALS
- APRENDRE A COMPARTIR L'ESPAI, EL MATERIAL I EL JOC.
-POTENCIAR ELS DIFERENTS LLENGUATGES DE L'INFANT DES DE EL PUNT DE VISTA MANIPULATIU: LL. MATEMÀTIC, LINGÜÍSTIC, PLÀSTIC, MOTRIU...

EL ROL DE LA MESTRA
1-OBSERVAR ACTIVAMENT EL DESENVOLUPAMENT DE LA DINÀMIC I DEL JOC
2-INTERVENIR EN LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES SI ÉS NECESSARI
3- PROVOCAR EL JOC, MOTIVAR
4- CREAR NOUS REPTES

COM JUGAM?

HI HA UNA SÈRIE DE NORMES QUE ELS INFANTS HAN DE SEGUIR:
1- TRIAR UN SOL RACÓ I RESPECTAR EL NÚMERO MÀXIM D'INFANTS PER AQUELL RACÓ.
2-COMPARTIR I CUIDAR DEL MATERIAL
3-GAUDIR
4-ARRECONAR EN ACABAR.


QUINS RACONS TENIM A LA NOSTRA CLASSE?
CADA RACÓ TÉ UN NÚMERO MÀXIM D'INFANTS QUE PODEN ANAR CADA VEGADA QUE DEPEN DE L'ESPAI I MATERIAL QUE TENIM, DE 3 A 6 ALUMNES.
HI HA ALGUNS RACONS FIXES DURANT TOT EL CURS I ALGUNS QUE CANVIEN SEGONS INTERESSOS I NECESSITATS DELS ALUMNES. PER EXEMPLE S'HA INTRODUIT UN RACÓ DELS CAVALLERS(AMB MATERIAL RELACIONAT AMB EL PROJECTE) I UN DE GRAFISME CREATIU:

LA CUINETA 
ÉS UN RACÓ DE JOC SIMBÒLIC


JOCS DE TAULA
TRENCACLOSQUES, TANGRAM, DOMINÓ...



CREATIU
CADA QUINZE DIES HI HA UNA PROPOSTA DIFERENT EN AQUEST RACÓ ON EXPERIMENTAM AMB DIFERENTS TÈCNIQUES ARTÍSTIQUES: COLLAGE, AQUAREL·LES, CERES, DIBUIX, ESTAMPACIONS...

CONSTRUCCIONS


LA GRANJA
JOC SIMBÒLIC

TARDOR

TRADICIONS DE TARDOR

QUÈ DOLCES SÓN LES NOSTRES TRADICIONS AQUESTS MESOS DE TARDOR. BUNYOLS I ROSARIS HAN ESTAT PRESENTS AQUEST DIES A LA NOSTRA AULA.